Facultatea:

Facultatea de Științe Socio-Umane

Tema lucrării:

Beneficiile tehnologiei de suport în școlarizarea elevilor cu C.E.S: Studiu de caz în România

Numărul de pagini:

37

Rezumat

Lucrarea de licență a autoarei Margareta Lungu se concentrează pe utilizarea tehnologiei de suport în școlarizarea elevilor cu Cerințe Educaționale Speciale (C.E.S.). Autoarea a observat că elevii cu C.E.S. sunt marginalizați și întâmpină dificultăți de integrare la clasă, motiv pentru care a decis să cerceteze cât de util ar fi utilizarea tehnologiei de suport în școlile de masă cu specific integrativ. Prin intermediul unor chestionare adresate părinților și prin documentarea în literatura de specialitate, autoarea a descoperit că tehnologia de suport poate avea beneficii semnificative pentru elevii cu C.E.S. în materii precum matematica și limba română. Studiile anterioare realizate de Baglama Basak, Yikimis Ahment și Maria Earman Stetter au demonstrat că utilizarea tehnologiei de suport poate îmbunătăți performanța școlară a elevilor cu C.E.S. Autoarea își propune să măsoare și să înțeleagă noile metode de învățare aduse de tehnologia de suport pentru elevii cu C.E.S., precum și să analizeze opinia părinților în acceptarea acestor instrumente. Prin această lucrare, autoarea își propune să ofere o perspectivă asupra importanței tehnologiei de suport în educația elevilor cu C.E.S. și să promoveze integrarea acestora în mediul școlar.

Cuprins:

Capitolul 1: Fundamentarea Teoretică

1.1 Rezumat

1.2 Relevanța temei investigate

1.3 Scopul general al lucrării

1.4 Descrierea Conceptelor

1.4.1 Școlarizarea

1.4.2 Tehnologii de suport

1.4.3 C.E.S – Cerințe Educaționale Speciale

1.5 Studii anterioare

1.6 Obiectivele specifice urmărite

Capitolul 2: Metodologia cercetării

2.1 Metode de cercetare

2.2 Eșantionul studiului

2.3 Instrumente de cercetare

2.4 Procedura de cercetare

Capitolul 3: Rezultate și interpretări

3.1 Analiza chestionarului aplicat părinților

3.2 Interpretarea datelor obținute

3.3 Opinia părinților referitoare la implementarea tehnologiei de suport

Capitolul 4: Discuții și concluzii

4.1 Compararea rezultatelor cu studiile anterioare

4.2 Implicațiile rezultatelor pentru practica educațională

4.3 Concluzii și recomandări

Bibliografie

Anexe

Facultatea:

Facultatea de Sociologie și Psihologie

Tema lucrării:

Tehnologii de suport în școlarizarea elevilor cu C.E.S.

Numărul de pagini:

28

Rezumat

Lucrarea abordează problematica tehnologiilor de suport în școlarizarea elevilor cu cerințe educaționale speciale (C.E.S.). Se analizează instrumentele disponibile și impactul lor asupra procesului educațional, cu accent pe promovabilitate, integrare socială și eficiență. Studiul investighează opiniile părinților și cadrelor didactice privind utilizarea tehnologiei ca instrument de incluziune.

Cuprins:

1. Fundamentarea Teoretică

(Definirea și conceptualizarea cerințelor educaționale speciale și a tehnologiilor de suport.)

2. Metodologie

2.1 Designul Cercetării

(Prezentarea metodei de cercetare utilizate pentru colectarea datelor.)

2.2 Proceduri și Participanți

(Detalii despre populația studiată și procedura de aplicare a chestionarelor.)

3. Rezultatele Cercetării

(Analiza datelor colectate și interpretarea rezultatelor.)

4. Discuții

(Interpretarea implicațiilor rezultatelor în contextul educației incluzive.)

5. Concluzii

(Recomandări pentru implementarea tehnologiilor de suport în școlile de masă.)

Prezentare generală extinsă

Tehnologii de suport în școlarizarea elevilor cu CES

Lucrarea explorează utilizarea tehnologiilor de suport pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES), evidențiind necesitatea acestora în procesul educațional. Este analizat impactul instrumentelor tehnologice asupra școlarizării și performanțelor elevilor cu CES în școlile de masă.

Obiective principale

  • Promovarea utilizării tehnologiilor de suport pentru elevii cu CES în școli de masă.
  • Demonstrara beneficiilor folosirii tehnologiei pentru materiile dificile, precum Matematica și Limba și Literatura Română.
  • Crearea unei baze pentru acceptarea socială și educațională a elevilor cu CES.

Metodologie

Studiul a fost realizat pe baza unor chestionare distribuite părinților elevilor cu CES și cu dezvoltare tipică. Chestionarele au analizat atitudinile față de folosirea tehnologiei ca suport în educația elevilor cu CES.

Populația țintă a inclus trei școli din Timișoara, iar metodele de cercetare au inclus observația și analiza răspunsurilor oferite de părinți.

Rezultate cheie

  • Părinții elevilor cu CES consideră că tehnologia de suport este esențială pentru integrarea și performanța școlară.
  • Instrumentele tehnologice precum calculatoarele manuale și laptopurile cu microfoane integrate au îmbunătățit înțelegerea și participarea elevilor la clasă.
  • 80% dintre părinți și-au exprimat dorința ca elevii să beneficieze de tehnologii adaptate.

Concluzii și implicații

Utilizarea tehnologiilor de suport în educația elevilor cu CES este necesară pentru a le facilita procesul de învățare și integrarea socială. Implementarea acestora în școli necesită colaborarea dintre profesori, părinți și instituțiile de învățământ.

Este recomandată continuarea cercetărilor și adoptarea unor politici care să sprijine dotarea școlilor cu tehnologii de suport și formarea personalului educațional în utilizarea acestora.

Caută printre cele peste 1000 de lucrări disponibile pe site-ul nostru!

Ți se pare prea complicat ?

Scapă de griji !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *