Facultatea:

Facultatea de Științe Socio-Umane

Tema lucrării:

Creativitatea la preșcolari: formarea și dezvoltarea capacităților creative în educația timpurie

Numărul de pagini:

34

Rezumat

Lucrarea de licență abordează tema asigurării succesului la învățătură al copiilor în funcție de potențialul lor nativ, biologic și psihic, și depășirea eșecului, fiind un obiectiv complex al teoriei și practicii pedagogice. Creativitatea și imaginația sunt aspecte esențiale pentru dezvoltarea copiilor preșcolari mari, iar arta plastică, literatura artistică și jocurile creative reprezintă instrumente importante în stimularea capacităților creative. Cercetarea asupra creativității la copii preșcolari mari este încă o disciplină plină de controverse, iar metodologiile și ghidurile pentru dezvoltarea creativității în această categorie de vârstă sunt necesare. Educația de calitate depinde de implicarea educatorilor în formarea personalității copiilor prin activități organizate și creații literare. Obiectul cercetării constă în formarea personalității copiilor și dezvoltarea capacităților creative prin activități de orice gen. Metodele de cercetare utilizate au vizat studierea lucrărilor de specialitate, determinarea nivelului de dezvoltare a capacităților creative la copiii preșcolari mari și diagnosticarea acestora. Cercetarea a evidențiat importanța creativității în educația copiilor și a propus metode și strategii pentru dezvoltarea acesteia. Valoarea teoretică și practică a investigației a fost subliniată, iar concluziile au relevat importanța cooperării între educatori, părinți și copii în dezvoltarea creativității. Rezultatele cercetării pot fi aplicate în elaborarea unor sisteme eficiente de organizare a activităților și formare a abilităților creative la copiii preșcolari mari.

Cuprins:

Capitolul I: Repere conceptuale ale creativității la preșcolari

1.1 Conceptul de creativitate și delimitările ei esențiale

Capitolul II: Importanța creativității în dezvoltarea preșcolarilor mari

2.1 Rolul creativității în formarea personalității preșcolarilor mari

2.2 Conexiunea dintre arte plastice, literatură artistică și jocuri creative în dezvoltarea capacităților creative

Capitolul III: Practica învățării preșcolarilor mari în grădiniță

3.1 Specificul funcționării și dezvoltării capacităților creative în grădiniță

3.2 Lipsa ghidurilor metodice pentru dezvoltarea capacităților creative în instituțiile preșcolare

Capitolul IV: Metode și strategii pentru dezvoltarea creativității la preșcolarii mari

4.1 Formarea priceperilor și deprinderilor necesare dezvoltării personalității copilului prin activități organizate

4.2 Implementarea metodologiei de dezvoltare a creativității în cadrul activităților dirijate de literatura artistică, artă plastică și jocuri creative

Capitolul V: Evaluarea dezvoltării creativității la preșcolarii mari

5.1 Etapele evaluării creativității la preșcolarii mari

5.2 Formele de evaluare inițială, formativă și sumativă în cadrul activităților didactice

Capitolul VI: Amenajarea spațiului și folosirea suportului didactic în educația preșcolarilor mari

6.1 Importanța amenajării spațiului și folosirii suportului didactic în educația de calitate

6.2 Valorile teoretice și practice ale amenajării spațiului și folosirii su

Rezumat

Lucrarea explorează metodele didactice pentru stimularea creativității la preșcolari, abordând aspecte teoretice și practice. Sunt analizate repere psiho-pedagogice, activități artistice și metodologii inovative pentru dezvoltarea creativității la copiii de 6-7 ani. Studiul subliniază importanța unui mediu educațional propice și oferă concluzii practice bazate pe cercetări aplicate în grădinițe.

Cuprins:

1. Introducere

(Importanța creativității în dezvoltarea preșcolarilor și contextul socio-educativ al temei.)

2. Repere conceptuale ale creativității

2.1 Conceptul de creativitate

(Definirea creativității și rolul său în formarea personalității.)

2.2 Factori determinanți ai creativității

(Analiza influențelor biologice și sociale asupra creativității.)

3. Metode didactice și cercetare

3.1 Activități artistico-plastice

(Rolul artelor în stimularea creativității la preșcolari.)

3.2 Jocuri educative

(Impactul jocurilor creative asupra dezvoltării cognitive și afective.)

3.3 Rezultatele cercetării

(Date obținute din aplicarea metodologiilor propuse.)

4. Concluzii și recomandări

(Relevanța cercetării pentru pedagogie și propuneri pentru îmbunătățirea practicilor educaționale.)

Caută printre cele peste 1000 de lucrări disponibile pe site-ul nostru!

Ți se pare prea complicat ?

Scapă de griji !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *