Tema lucrării:
Vulnerabilitatea anxietății și distorsiunile atenționale: o abordare în contextul anxietății față de testare
Numărul de pagini:
41
Rezumat
Studiile recente din domeniul anxietății consideră că vulnerabilitatea anxietății are două dimensiuni independente: reactivitatea anxioasă, care se referă la probabilitatea de a experimenta o reacție anxioasă la un factor stresant extern, și perseverarea anxioasă, care reflectă persistența simptomelor anxioase după ce acestea sunt declanșate. Modelele cognitive ale anxietății susțin că alocarea selectivă a atenției către stimuli amenințători joacă un rol cauzal în vulnerabilitatea crescută la anxietate și alte tulburări de anxietate. Scopul acestei lucrări de licență a fost de a explora relația între reactiv
Cuprins:
CAPITOL 1. INTRODUCERE
1.1 Prezentarea problemei
1.2 Explorarea importanței problemei
1.3 Prezentarea literaturii
1.3.1 Anxietatea ca trăsătură
CAPITOL 2. ANXIETATEA VULNERABILITĂȚII
2.1 Dimensiunile anxietății vulnerabilității
2.2 Modele cognitive ale anxietății
2.3 Relația dintre anxietatea reactivitate și perseverare
CAPITOL 3. DISTORSIUNILE ATENȚIONALE ÎN ANXIETATE
3.1 Definiția distorsiunilor atenționale
3.2 Tipuri de distorsiuni atenționale
3.3 Mecanismele implicite în anxietate
CAPITOL 4. METODOLOGIE
4.1 Design de cercetare
4.2 Ipoteze și rezultate așteptate
4.3 Contribuția studiului la literatura de specialitate
CAPITOL 5. CONCLUZII ȘI IMPLICAȚII PRACTICE
5.1 Rezumat al rezultatelor
5.2 Implica
Rezumat
Lucrarea analizează distorsiunile atenționale în contextul anxietății față de testare, concentrându-se pe relația dintre reactivitatea și perseverarea anxioasă. Studiul explorează mecanismele cognitive și emoționale implicate, propunând un design corelațional pentru evaluarea acestor variabile.
Cuprins:
1. Introducere
(Se prezintă problema anxietății față de testare și relevanța acesteia.)
2. Metodă
2.1 Design
(Descrierea abordării corelaționale adoptate.)
2.2 Participanți
(Informații despre eșantionul studiat.)
3. Rezultate
(Se prezintă datele colectate și analizele statistice efectuate.)
4. Discuții
(Interpretarea rezultatelor în raport cu literatura de specialitate.)
5. Concluzii
(Se evidențiază contribuțiile teoretice și practice ale studiului.)
Prezentare generală extinsă
🧠 Context și scop
Lucrarea explorează relația dintre distorsiunile atenționale și anxietatea față de testare, analizată prin prisma reactivității și perseverării anxioase. Este abordată o tematică nouă, cu accent pe corelațiile dintre mecanismele cognitive și manifestările anxioase în contexte de testare.
🔑 Concepte cheie
- Reactivitatea anxioasă: probabilitatea trăirii anxietății ca răspuns la un stimul stresant.
- Perseverarea anxioasă: persistența anxietății după încheierea stimulării stresante.
- Distorsiuni atenționale: alocarea disproporționată a atenției către stimuli negativi sau amenințători.
📋 Obiective și metodologie
- Testarea relațiilor dintre anxietatea față de testare și distorsiunile atenționale.
- Utilizarea unui design corelațional pentru identificarea legăturilor dintre reactivitatea și perseverarea anxioasă și mecanismele atenționale.
- Aplicarea unor instrumente precum scala „Test Anxiety Reactivity and Perseveration Scale” și sarcina de tip Dot-Probe modificată.
📚 Contribuții teoretice și practice
Studiul aduce o contribuție semnificativă prin:
- Introducerea unei perspective dihotomice în analiza anxietății față de testare.
- Explorarea mecanismelor cognitive subiacente distorsiunilor atenționale.
- Fundamentarea unor programe de intervenție personalizate pentru reducerea anxietății în contexte de evaluare.
🔬 Rezultate așteptate
Ipotezele cercetării prevăd:
- O corelație pozitivă între reactivitatea anxioasă și angajamentul atențional.
- O corelație pozitivă între perseverarea anxioasă și dificultatea de dezangajare atențională.
🛠 Instrumente și metode utilizate
- Test Anxiety Reactivity and Perseveration Scale: pentru măsurarea dimensiunilor anxietății.
- Sarcina Dot-Probe modificată: evaluarea distorsiunilor atenționale prin reacții rapide și timpi de răspuns.
🌍 Relevanță practică
Descoperirile pot fi utilizate pentru:
- Crearea unor tehnici de reducere a anxietății adaptate tipului de vulnerabilitate al individului.
- Dezvoltarea unor metode educaționale care să sprijine elevii și studenții afectați de anxietatea față de testare.
📄 Concluzii
Lucrarea evidențiază importanța înțelegerii distorsiunilor atenționale în raport cu anxietatea față de testare, propunând direcții viitoare de cercetare pentru elucidarea mecanismelor cauzale și dezvoltarea intervențiilor terapeutice eficiente.
Lucrări asemănătoare :