Facultatea:
Facultatea de Științe Socio-Umane
Tema lucrării:
Impactul tehnologiilor informaționale și de comunicații asupra procesului de instruire în mediul educațional: de la calculatoarele electronice la instruirea asistată de calculator și softuri educaționale
Numărul de pagini:
49
Rezumat
Lucrarea de licență abordează impactul tehnologiilor informaționale și de comunicații asupra procesului de instruire, pornind de la aspecte istorice legate de utilizarea calculatoarelor electronice în învățământ. Se analizează evoluția instruirii asistate de calculator de la sistemele automatizate inițiale la utilizarea calculatoarelor personale și apariția e-learning-ului. Se discută despre softuri educaționale și integrarea acestora în procesul de învățare, subliniind importanța interacțiunii elevului cu mediul și adaptabilitatea învățării la ritmul fiecărui elev. Sunt evidențiate beneficiile metodei de instruire asistată de calculator în raport cu metodele tradiționale, precum și importanța utilizării tehnologiilor multimedia pentru stimularea învățării active și autonome a elevilor.
Cuprins:
CAPITOLUL I. IMPACTUL TEHNOLOGIILOR INFORMAȚIONALE ȘI DE COMUNICAȚII ASUPRA PROCESULUI DE INSTRUIRE
1.1 Aspecte istorice
1.2 Instruirea asistată de calculator în învățământul primar și preșcolar
1.2.1 Softuri educaționale
CAPITOLUL II. COMPONENTELE LIMBAJULUI DE PROGRAMARE DELPHI
2.1 Componente precum Timer, ImageList și Animate
2.2 Proprietatea TCanvas utilizată pentru reprezentări grafice
CAPITOLUL III. MULTIMEDIA ÎN MEDIUL DE PROGRAMARE DELPHI
3.1 Componenta MediaPlayer pentru înregistrare și redare a secvențelor sonore
CAPITOLUL IV. JOC DIDACTIC
4.1 Descrierea jocului didactic
4.1.1 Ferestrele principale
4.1.2 Modul de utilizare a jocului
Prezentare generală extinsă
📚 Tema lucrării de licență
Titlu: Proiectarea și implementarea pe calculator a unui joc didactic pentru învățământul primar.
Lucrarea abordează utilizarea tehnologiilor informaționale pentru dezvoltarea unui joc educațional destinat învățământului primar, oferind o metodă interactivă și modernă de instruire.
🔍 Structura lucrării
Lucrarea este structurată în trei capitole majore:
- Impactul tehnologiilor informaționale asupra procesului de instruire:
- Aspecte istorice ale utilizării calculatorului în educație.
- Instruirea asistată de calculator în învățământul primar și preșcolar.
- Tehnologii Delphi utilizate în realizarea software-urilor educaționale:
- Realizarea animațiilor și utilizarea multimedia în Delphi.
- Descrierea jocului didact
Facultatea:
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
Tema lucrării:
Proiectarea și implementarea pe calculator a unui joc didactic pentru învățământul primar
Numărul de pagini:
60
Rezumat
Această lucrare analizează utilizarea tehnologiilor informatice în educație, având ca principal obiectiv proiectarea și implementarea unui joc didactic pentru învățământul primar. Cercetarea abordează aspecte teoretice și practice legate de instruirea asistată de calculator, utilizând tehnologia Delphi pentru crearea de aplicații interactive și educative. Jocul „Aventura iepurelui” este descris ca un exemplu practic, punând accent pe beneficiile aduse în procesul de învățare.
Cuprins:
1. Introducere
(Se prezintă contextul temei și importanța utilizării tehnologiilor informatice în educație.)
2. Capitolul I: Impactul tehnologiilor informaționale asupra procesului de instruire
2.1 Aspecte istorice
(Se discută evoluția utilizării calculatoarelor în educație.)
2.2 Instruirea asistată de calculator
(Sunt analizate aplicații educaționale, inclusiv jocuri didactice.)
3. Capitolul II: Tehnologiile Delphi în utilizarea software-urilor educaționale
3.1 Realizarea animațiilor
(Se descriu componentele utilizate pentru animații.)
3.2 Multimedia în Delphi
(Este analizată utilizarea mediului multimedia.)
4. Capitolul III: Descrierea jocului „Aventura iepurelui”
4.1 Ferestre principale
(Sunt descrise interfețele utilizatorului.)
4.2 Modul de utilizare
(Se explică funcționalitățile și utilizarea jocului.)
5. Concluzii
(Se sintetizează rezultatele și impactul jocului asupra procesului de învățare.)
Caută printre cele peste 1000 de lucrări disponibile pe site-ul nostru!
Ți se pare prea complicat ?
Scapă de griji !
Rolul și impactul întreprinzătorului în economia de piață: o analiză
În lumea actuală, caracterizată de o competiție accentuată, provocările pieței solicită soluții inovatoare și decizii rapide. Un exemplu de lucrare…
Antreprenoriatul în economiile contemporane: Caracteristici, etape și influențe asupra mediului
Antreprenoriatul este o sursă de inovare și schimbare, stimulând creșterea productivității și competitivității economice. Un exemplu de lucrare licență analizează…
Efectele fungicidelor asupra materialului genetic al plantelor: mutații, teste de
Un exemplu de lucrare de licență în domeniul pesticidelor și fungicidelor în agricultură abordează impactul diferitelor substanțe asupra materialului genetic…
Efectele alelopatice ale speciilor Helianthus annuus și Artemisia absinthium asupra
Stadiul actual al cercetărilor privind interacțiunile alelopatice în fitoceanozele agricole este prezentat în acest articol, care aduce în prim plan…
Evoluția agriculturii în România: analiza culturilor și producțiilor în perioada
Analiza culturilor agricole din România evidențiază importanța agriculturii în economie și evoluția acesteia de-a lungul timpului. De exemplu, suprafața cultivată…
Recuperarea ocluzală în artroza temporo-mandibulară: studiu clinic și ipoteze de
Lucrarea de față își propune să abordeze recuperarea în artroza temporo-mandibulară, fiind un exemplu de lucrare licență care explorează complexitatea…