Facultatea:

Facultatea de Științe Socio-Umane

Tema lucrării:

Evoluția muzicală a lui Johann Sebastian Bach și Franz Joseph Haydn: o analiză comparativă a lucrărilor lor pentru violoncel solo

Numărul de pagini:

39

Rezumat

Lucrarea de licență abordează viața și creațiile a doi mari compozitori, Johann Sebastian Bach și Joseph Haydn. Bach, unul dintre cei mai influenți compozitori din perioada barocă, a fost un maestru al muzicii sacre și a lăsat un impact profund asupra muzicii clasice ulterioare. Lucrarea examinează evoluția sa, de la primele contacte cu muzica la studiile formale și la succesul său în diverse posturi de organist și compozitor. Pe de altă parte, Joseph Haydn, un compozitor austriac prolific, a fost un pionier al muzicii simfonice și de cameră. Lucrarea analizează viața sa tumultoasă, începând de la originile sale umile și evoluția sa ca muzician de curte, până la recunoașterea sa internațională și călătoriile sale în Anglia. Prin studiul operei lor, lucrarea oferă o perspectivă detaliată asupra contribuțiilor lor semnificative la evoluția muzicii clasice.

Cuprins:

Capitolul I: Johann Sebastian Bach și Suita a IV-a pentru violoncel solo, BWV 1010

I.1 Viața și cariera lui Johann Sebastian Bach

I.2 Suita a IV-a pentru violoncel solo, BWV 1010

Preludiul

Allemanda

Couranta

Sarabanda

Bourrée I

Bourrée II

Giga

Capitolul II: Joseph Haydn și Concertul nr. 2 pentru violoncel și orchestră în Re Major

II.1 Aspecte biografice

II.2 Concertul nr. 2 pentru violoncel și orchestră în Re Major

Acestea sunt capitolele și subcapitolele lucrării de licență bazate pe viața și creațiile lui Johann Sebastian Bach și Joseph Haydn.

Prezentare generală extinsă

Lucrarea de licență semnată de Beniamin Chircă, coordonată de Conf. univ. Dr. Răzvan Suma la Universitatea Națională de Muzică din București, explorează compozițiile clasice majore dedicate violoncelului. Documentul include analize muzicale detaliate și context biografic al compozitorilor de renume precum Johann Sebastian Bach, Joseph Haydn, Johannes Brahms, Wolfgang Amadeus Mozart și Arvo Pärt. Este structurat în șase capitole, fiecare dedicat unei lucrări emblematice.

Structura documentului

  • Capitolul I: Johann Sebastian Bach – Suita a IV-a pentru violoncel solo BWV 1010
  • Capitolul II: Joseph Haydn – Concertul nr. 2 pentru violoncel și orchestră în Re Major
  • Capitolul III: Johannes Brahms – Sonata nr. 1 pentru violoncel și pian în mi minor, op. 38
  • Capitolul IV: Arvo Pärt – Spiegel im Spiegel pentru violoncel și pian
  • Capitolul V: Wolfgang Amadeus Mozart – Trio cu pian în Do Major KV 548
  • Capitolul VI: Johannes Brahms – Trio cu pian nr. 1 în Si Major, op. 8

Analize detaliate ale compozițiilor

Lucrarea analizează fiecare piesă din perspective multiple: structură formală, expresivitate, context istoric și provocări interpretative. Printre aspectele remarcabile se numără:

  • Suita a IV-a de Bach: explorarea arpegiilor și a progresiilor armonice unice.
  • Concertul în Re Major de Haydn: utilizarea temelor expresive și pasajele de virtuozitate.
  • Sonata în mi minor de Brahms: tensiunea dintre structura clasică și elementele romantice.
  • Spiegel im Spiegel de Arvo Pärt: minimalismul meditativ, simbolul oglinzilor paralele.
  • Trio-ul în Do Major de Mozart: dialogul vibrant dintre pian și instrumentele de coarde.

Concluzii și perspective interpretative

Autorul oferă reflecții personale asupra procesului de învățare și interpretare, subliniind complexitatea tehnică și emoțională a repertoriului analizat. Lucrarea evidențiază legătura dintre maturitatea artistică și înțelegerea profundă a acestor capodopere.

Facultatea:

Facultatea de Interpretare Muzicală

Tema lucrării:

Lucrare de licență pe tema interpretativă și tehnică pentru violoncel, incluzând analize detaliate asupra repertoriului clasic și modern

Numărul de pagini:

34

Rezumat

Lucrarea oferă o analiză tehnică și interpretativă a mai multor compoziții importante pentru violoncel, inclusiv opere ale lui Johann Sebastian Bach, Joseph Haydn, Johannes Brahms, Arvo Pärt și Wolfgang Amadeus Mozart. Este accentuată importanța diversității stilistice și a tehnicilor variate în formarea interpretului. Analizele includ perspective istorice, detalii compoziționale și considerații interpretative relevante.

Cuprins:

1. Johann Sebastian Bach

(Analiză a Suitei a IV-a pentru violoncel solo, BWV 1010, cu detalii asupra structurilor muzicale și provocărilor interpretative.)

2. Joseph Haydn

(Examinare a Concertului nr. 2 pentru violoncel și orchestră în Re Major, cu accent pe lirismul și cantabilitatea piesei.)

3. Johannes Brahms

(Detalii despre Sonata nr. 1 pentru violoncel și pian în mi minor, op. 38, cu referințe la caracterul său romantic și structurile complexe.)

4. Arvo Pärt

(Interpretarea minimalistă a piesei „Spiegel im spiegel” pentru violoncel și pian, cu referințe la simbolistica oglinzilor.)

5. Wolfgang Amadeus Mozart

(Trio-ul cu pian în Do Major KV 548, cu observații asupra echilibrului între părțile componente și detalii tehnice.)

Caută printre cele peste 1000 de lucrări disponibile pe site-ul nostru!

Ți se pare prea complicat ?

Scapă de griji !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *