Facultatea:

Facultatea de Științe Socio-Umane

Tema lucrării:

Determinarea parametrilor dimensionali și masici pentru proiectarea unui autovehicul sedan în conformitate cu metoda intervalului de încredere

Numărul de pagini:

95

Rezumat

Lucrarea de licență se concentrează pe proiectarea subcadrului față al unui autovehicul, folosind modele similare pentru a determina caracteristicile tehnice necesare. Sunt analizate dimensiunile și caracteristicile tehnice ale modelelor similare, inclusiv motoare, transmisii, suspensii, frâne și caroserii. Metoda intervalului de încredere este utilizată pentru a determina parametrii dimensionali și masici ai autovehiculului ce urmează a fi proiectat. Rezultatele obținute sunt centralizate în tabele pentru a facilita compararea și predeterminarea parametrilor necesari proiectării subcadrului față al autovehiculului.

Cuprins:

Capitolul 1: Realizarea proiectului de organizare generală a autovehiculului și încadrarea acestuia într-un segment de piață

1.1 Stabilirea caracteristicilor tehnice ale autovehiculului pentru care se va proiecta subcadrul față

1.1.1 Alegerea unor modele similare cu autovehiculul al cărui subcadru față se va proiecta

1.1.2 Analiza caracteristicilor tehnice generale și ale principalelor subansambluri ale autovehiculelor similare

1.1.3 Analiza caracteristicilor masice și dimensionale ale autovehiculelor similare și predimensionarea autovehiculului al cărui subcadru față se va proiecta

Capitolul 2: Definirea dimensiunilor principalelor elemente ale subcadrului pe baza schiței de organizare generală

2.1 Calculul dimensiunilor de gabarit ale subcadrului față

2.2 Determinarea caracteristicilor geometrice ale subcadrului față

2.3 Definirea caracteristicilor masice ale subcadrului față

Capitolul 3: Calculul de rezistență al subcadrului față în condiții normale de încărcare

3.1 Modelarea geometrică a subcadrului față

3.2 Modelarea materialului

3.3 Definirea încărcărilor și a reazemelor

3.4 Realizarea modelului din elemente finite

3.5 Analiza solicitărilor asupra subcadrului în regimul de derapare laterală

3.6 Analiza solicitărilor asupra subcadrului în regimul de demarare

3.7 Analiza solicitărilor asupra subcadrului în regimul de frânare

3.8 Corectarea zonelor de racordare

Capitolul 4: Diagnosticarea subcadrului față

4.1 Principiul măsură

Facultatea:

Facultatea de Transporturi

Tema lucrării:

Subcadrul față pentru caroseria unui autoturism cu Vmax=190km/h și număr de locuri=5

Numărul de pagini:

97

Rezumat

Lucrarea prezintă procesul de proiectare a unui subcadru față pentru caroseria unui autoturism cu viteză maximă de 190 km/h, detaliind analiza tehnică, economică și dimensională. Studiul include stabilirea caracteristicilor tehnice, analiza soluțiilor constructive, proiectarea elementelor principale și diagnosticarea subansamblului.

Cuprins:

1. Introducere

(Descrierea generală a proiectului și scopul acestuia.)

2. Analiza soluțiilor constructive

(Evaluarea soluțiilor existente pentru subcadre față și justificarea alegerii soluției optime.)

3. Proiectarea subcadrului

3.1 Stabilirea materialelor și dimensiunilor

(Determinarea materialelor și dimensiunilor pentru rezistență și durabilitate.)

3.2 Calculul structural

(Aplicarea metodelor de calcul pentru verificarea rezistenței subcadrului.)

4. Diagnosticare și testare

(Metode și rezultate obținute în testarea subcadrului pentru conformitate tehnică.)

5. Concluzii

(Rezultatele obținute și impactul proiectului asupra industriei auto.)

Prezentare generală extinsă

Universitatea POLITEHNICA din București – Facultatea de Transporturi

Proiect de diplomă: Subcadrul față pentru caroseria unui autoturism cu Vmax=190km/h și număr de locuri=5.

Coordonator științific: Conf.dr.ing. Daniel Iozsa

Absolvent: Grigore Mihai-Alexandru

An: 2019

Obiectivele proiectului

  • Proiectarea unui subcadrul față pentru un autoturism sedan cu o viteză maximă de 190 km/h și 5 locuri.
  • Analiza modelelor similare și definirea caracteristicilor tehnice.
  • Proiectarea structurii, alegerea materialelor și analiza rezistenței.
  • Stabilirea dimensiunilor compartimentelor și condițiilor ergonomice.
  • Diagnosticarea subcadrului și propunerea unei tehnologii de fabricație.

Analiza modelelor similare

S-au analizat 13 modele similare, precum Audi A4, Citroen C-Elysse, Mazda 3, etc., toate având caroserii de tip sedan, motor amplasat transversal, tracțiune față și viteze maxime între 181-192 km/h.

Caracteristici generale

  • Tipul caroseriei: sedan
  • Formula roților: 4×2
  • Prețuri: între 18.625 € și 25.750 €

Proiectarea generală

Automobilul proiectat va avea următoarele caracteristici:

  • Dimensiuni exterioare: Lungime 4586 mm, lățime 1772 mm, înălțime 1450 mm, ampatament 2642 mm.
  • Greutate: Masa proprie 1300 kg, masa utilă 530 kg, masa totală 1830 kg.
  • Configurație tehnică: Motor cu 4 cilindri în linie, amplasat longitudinal, cutie de viteze manuală cu 5 trepte.

Subcadrul față

Subcadrul față este proiectat pentru a asigura rigiditate și protecție, fiind amplasat sub motor și fixat de lonjeroane. Este fabricat dintr-un material selectat pentru rezistență și greutate redusă.

  • Material ales: Oțel de înaltă rezistență.
  • Metodă de analiză: Elemente finite pentru testarea comportamentului structural în diferite regimuri (demarare, frânare, derapaj lateral).

Dimensiunile compartimentelor

  • Compartiment motor: Lungime 1658 mm, lățime 1260 mm, înălțime 842 mm.
  • Compartiment portbagaj: Volum util 537 litri (lungime 1334 mm, lățime 898 mm, înălțime 448 mm).

Ergonomie

Postul de conducere este proiectat utilizând un manechin bidimensional standardizat pentru a optimiza unghiurile articulațiilor și accesibilitatea la comenzi.

  • Unghiul de înclinare al trunchiului: 25°
  • Diametrul volanului: 400 mm
  • Distanță între punctul R și volan: 760 mm

Performanțe dinamice

  • Indicele de viteză al pneurilor: H (210 km/h).
  • Indicele de sarcină al pneurilor: 97.
  • Tipul pneurilor: 205/60 R16 97H.

Concluzii

Automobilul proiectat se încadrează în segmentul de piață D, adresându-se unui public de vârstă medie. Designul oferă un echilibru optim între performanțe, cost și siguranță.

Caută printre cele peste 1000 de lucrări disponibile pe site-ul nostru!

Ți se pare prea complicat ?

Scapă de griji !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *